16 Eylül 2013 Pazartesi

AKILLI


Bir kentli ile bir köylü uçakta, aynı koltukta yan yana yolculuk ediyorlarmış. Bir süre sonra sıkılmaya başlamışlar; kentli köylüye dönerek:
–"Hadi!" demiş, "Birbirimize soru soralım. Sen bilemezsen bana beşmilyon lira verirsin, ben bilemezsem sana ellimilyon veririm."
Anlaşmışlar. İlk soruyu kentli sormuş:
–"Japonya'nın başkenti neresi?"
Köylü, bir saniye bile düşünmeden:
–"Bilmiyorum." demiş. Çıkarıp beşmilyonu kentliye uzattıktan sonra da:
–"Şimdi de ben soracağım." demiş.
Kentli kendinden emin bir tavırla:
–"Sor bakalım." demiş.
Köylü:
–"Merdiveni üç ayaklı olarak çıkıyor, dört ayaklı olarak iniyor. Bil bakalım." demiş.
Kentli başlamış düşünmeye. Beş dakika, on dakika, yarım saat. Derken, umudu kesmiş, pes etmiş; cebinden ellimilyonu çıkarıp köylüye uzatmış:
–"Bilmiyorum." demiş, "Nedir? Sen söyle."
Bu kez köylü kentliye beşmilyon daha vermiş:
–"Ben de bilmiyorum!" demiş.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder