31 Ekim 2014 Cuma

BALIĞIN BAŞI



Hoca, yolculuk sırasında mola verip bir handan içeri girer. Bu
sırada hana başka bir yolcu daha girer ve ikisi birden
hancıdan yemek isterler. Fakat hancı, yiyecek olarak sadece
tek bir balığın kaldığını söyler ve bunu paylaşmalarını önerir.
Bunun üzerine Hoca:
- Ben zaten balığın sadece başını yerim! der. Hancı bunun
nedenini sorar, Hoca da:
- Balık başı; zekayı arttırır, balık başı yiyen insan akıllı olur!
diye cevap verir. Bunun üzerine diğer yolcu hemen atılır ve
Hoca’ya:
- Balığın başını niye sen yiyormuşsun, ben de balık başı
yemek istiyordum!” der. Hoca da itiraz etmez ve balığın
gövdesini mideye indirir, karnını bir güzel doyurur. Diğer yolcu
ise sadece balığın başını yer ve yarı aç yarı tok Hoca’ya
çıkışır:
- Sen koca gövdeyi yedin karnını doyurdun, ben sadece kafayı
yedim aç kaldım! der. Bunun üzerine Hoca:
- Bak, nasıl da hemen akıllandın!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder