16 Eylül 2013 Pazartesi

KORKARIM ONU DA SÖYLER!


Adam arabasıyla «alçaktan uçarak» giderken polise yakalanmış, kenara çekip aşağı inmiş:
–"Buyurun memur bey!" demiş.
Ağır adımlarla yanına yaklaşan polis, sahte bir kibarlıkla:
–"Beyefendi!" demiş, "Aşırı hız yaptığınız için ceza yazmak zorundayım. Ehliyetiniz lütfen!"
–"Ehliyetim yok memur bey!" diye yanıt vermiş şoför, "Son yaptığım kazadan sonra ehliyetime el koydular!"
Polisin gözleri parlamış. «İyi bir keklik düştü elime. Bunu biraz sıkıştırırsam yüklü bir rüşvet koparabilirim!» diye düşünmüş ve adamın üzerine gitmeye karar vererek:
–"Peki!" demiş, "Aracınızın ruhsatını görebilir miyim?"
Şoför ellerini iki yana açarak:
–"Araba benim değil memur bey!" demiş, "Sahibini de tanımıyorum!"
Polis duyduklarına inanamıyormuş:
–"Anlamadım! Nasıl yani?" diye bağırmış, "Yoksa siz bu arabayı çaldınız mı?"
Şoför hiçbir şeyi gizleme gereği duymaksızın konuşuyormuş:
–"Evet memur bey!" demiş. Sonra, bir an yeni bir şey anımsamış gibi elini başına vurmuş:
–"A, durun bir dakika! Sanırım ruhsat torpido gözünde!" demiş, "Silahımı koyarken ruhsata benzer bir şey gördüm galiba!"
Polis iyice şaşırmış:
–"Torpido gözünde silah mı var?" diye bağırmış, biraz da endişelenerek.
–"Evet memur bey!" demiş şoför, "Bu arabanın sahibi kadını vurduktan sonra cesedi bagaja, silahı da torpido gözüne koymuştum!"
Polis olduğu yerde sıçramış:
–"Ne? Bir de bagajda ceset ha?"
–"Evet memur bey!"
Trafik polisi panik ve dehşet içinde merkezi aramış, takviye ekip çağırmış. Birkaç dakika içinde arabanın etrafı polislerle, polis araçlarıyla dolmuş. Polis memuru, durumu tüm ayrıntılarıyla amirlerine anlatmış. Ekipler Amiri hemen adamı sorgulamaya başlamış. Polislerden biri kimliğini istemiş, adam ehliyetini çıkarıp vermiş. Hemen araştırmışlar; ehliyet gerçek, adam sabıkasızmış; durumunda da hiçbir anormallik yokmuş. Amir bu kez de ruhsatı istemiş, adam çıkarıp vermiş; araba adama aitmiş. Sonunda torpido gözünü açmasını istemişler, adam açınca bakmışlar ki silah falan yok!
Ekipler Amiri bir de bagaja bakmak istemiş, adam bagajı açmış; orada da ne ceset, ne de başka bir şey yokmuş. Bunun üzerine Ekipler Amiri:
–"Çok garip!" demiş, "Sizi durduran memurun anlattığına göre bu arabanın bir kadına ait olduğunu söylemişsiniz; kadını öldürüp, cesedi bagaja, silahı da torpido gözüne koymuşsunuz!"
Adam gülmüş:
–"İnanamıyorum amirim!" demiş, "Korkarım o memur benim için şimdi de «Aşırı hızlı gidiyordu!» der!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder