27 Haziran 2015 Cumartesi

Hocanin ciftligi

Hoca ciftliginde tavuklariyla mutlu bir hayat yasarmis.Ülkede kitlik baslamis,Padisah "neolursa olsun mutlak vergi alin" 
 diyerek müstahsillerini (vergi memurlari)ülkenin dörtbir yanina salivermis.Hocanin ciftliginide ziyaret ettiklerinde,bakmislar hoca tavuklari yemliyor,bolcada bir bugday:
-Hocam,bu gitlik yilinda bu bugdayi nerden buldun ,tavuklara bol,bol atiyorsun demisler,almislar ambarindan bugdayi ve gitmisler.Ertesi gün  gene gelip bakmislar hoca budefada tavuklari misirla yemliyor.
-Hocam,bu gitlik yilinda bu misiri nerden buldun ,tavuklara bol,bol atiyorsun demisler,almislar ambarindan misiri ve gitmisler.
Ertesi yil gene gelmis vergiciler:Bakmislar hocanin kanepede oturuyor ve  hicbirsey yaptigi yok
-Hoca demisler sen bu misiri,bugdayi sakladin ,demisler.Sakladin ama foyan ortada,bu tavuklari neyle yemledin?
-Valla,demis hoca,bi tavuklara bakin hic yemlendikleri varmi hepsi zayif ,bi deri-bi kemik demis.
Gercektende bakmislarki tavuklar bi deri-bi kemik ama iclerinde 
2-3 tanesi varki besili,calimli,sismis havali,havalida geziyor.
-Hocam bak iste bunlar yemis demisler .
-Valla,demis ben bu isi artik yapmiyorum sIKILdim demis.Ben ne kadar yem var horoza veriyorum demis.Horozda kendine kim veriyorsa ona veriyor demis

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder